Curtea ordonă ca adidașii sataniști ai lui Lil Nas X să fie scoși de pe piață

30. 06.2019

Un judecător federal a blocat transportul „Adidașilor lui Satana”, după ce Nike a intentat un proces federal de încălcare a drepturilor de autor. Adidașii sunt o colaborare între rapper-ul Lil Nas X și compania MSCHF din New York, care, potrivit rapoartelor, conțin o picătură de sânge uman în talpă.

Aparent, adidașii sunt o variantă modificată a Nike Air Max 97, fiind decorați cu o pentagramă și o referință către Luca 10:18 „Și el le-a spus: «L-am văzut pe Satana căzând din cer ca un fulger.»”

 

Potrivit site-ului care vinde adidașii cu 1.018 de dolari, aceștia conțin o picătură de sânge uman în talpă de la membrii echipei MSCHF. Au fost disponibile doar 666 de perechi, un număr asociat cu diavolul, și în afară de o singură pereche, toate au fost deja expediate clienților.

Judecătorul Tribunalului Districtual american, Eric Komitee, a decis că Nike a demonstrat suficient necesitatea unui ordin de restricție temporar, potrivit The Hollywood Reporter, care a declarat că va urma o audiere pentru a fi luată o hotărâre pe termen lung.

 

Maker of Lil Nas X 'Satan shoes' blocked by Nike insists they are works of art | Fashion | The Guardian

Avocatul companiei MSCHF a afirmat că „Adidașii Satanei” ar fi expuși în colecții artistice, probabil în muzee, așa cum au expus și o ediție limitată anterioară a „Adidașii lui Isus”.

Linia „Adidașilor lui Satan” este o continuare a adidașilor lui Isus, care se pare că ar conține apă sfințită. Pantofii albi sunt marcați cu expresia „MT. 14:25”, care este o trimitere la Matei 14:25.

Nike a depus luni o plângerea împotriva MSCHF, la Curtea Districtuală a Statelor Unite pentru Districtul de Est din New York, după lansarea adidașilor Nike Air Max 97s deja modificați.

Procesul intentat de Nike nu a menționat și de adidașii lui Isus, dar a lăsat deschisă posibilitatea de a include o cerere asupra lor, potrivit the Reporter.

Avocații celor de la Nike au susținut că „până și cei pasionați de adidași au fost confuzi”, iar consumatorii au boicotat Nike, pentru că au crezut că Nike a fost asociat cu „Adidașii lui Satana”.

Deși Lil Nas X nu a fost implicat în proces, acesta a reacționat pe social media.

El a postat pe Twitter un meme cu Squidward fără adăpost din „Spongebob Squarepants” care cerșea pentru mărunțiș.

Lansarea „Adidașilor lui Satana” a venit în urma celui mai recent single al lui Lil Nas X, „Montero (Call Me By Your Name)”. Videoclipul piesei este plin de imagini demonice.

În videoclip, rapperul coboară pe un stâlp de stripteuză și îi dansează lui Satana, în mod vulgar, în poală.

Cântecul este despre un tip pe care l-a întâlnit vara trecută, pe care l-a comparat cu Satana. Cu toate acestea, videoclipul se termină cu Lil Nas X rupând gâtul diavolului și devenind însuși Satana.

Atât lansarea adidașilor, cât și a videoclipului, au fost anunțate înaintea weekend-ului din Duminica Floriilor, ceea ce a atras criticile din partea liderilor conservatori și creștini.

Franklin Graham, fiul cunoscutului evanghelist, director al Samaritean’s Purse, a numit adidașii pe facebook drept „un efort periculos de marketing”.

 

Lil Nas X, Clapback Champ - The New York Times

 

„Moralitatea acestei țări a decăzut atât de repede și de cele mai multe ori industria marketingului pavează drumul”, a scris aceasta. „Cuvântul lui Dumnezeu spune: «Nu vă temeţi de cei ce ucid trupul, dar care nu pot ucide sufletul; ci temeţi-vă mai degrabă de Cel ce poate să piardă şi sufletul, şi trupul în gheenă.» (Matei 10:28). Iadul este un loc real, la fel și chinul veșnic al celor care Îl resping pe Isus Hristos ca Domn și Salvator.”

Guvernatoarea din Dakota de Sud, Kristi Noem, a postat un tweet duminica trecută spunând că în ziua de astăzi, „li se spune [copiilor] nu numai că acest gen de produs este ok, dar este și «exclusiv».”

„Dar știți ce este mai exclusiv? Sufletul lor veșnic dat de Dumnezeu”, a scris Noem. „Suntem într-o luptă pentru sufletul națiunii noastre. Trebuie să luptăm din greu. Și trebuie să luptăm inteligent. Trebuie să câștigăm.”

Distribuie acest articol!